Høstens musikktips

Landskapet i Broadchurch
Etter lange turer i bil i sommer har jeg innsett hvor fint det er med musikk mens man kjører. Det er nesten så man føler at man er i en film når landskapet suser forbi. Og noe musikk gir mer filmfølelse enn annen. For eksempel har jeg i det siste hørt mye på Olafur Arnalds, som også har laget musikken til krimserien Broadchurch. Han bygger opp stemningen med strykere og lager et fantastisk lydbilde. Det skaper en slags ro og flyt mens jeg kjører. Jeg setter pris på god lyd, så jeg vil anbefale alle å investere i en god bilstereo for å få en god lytteropplevelse. Har man først funnet favorittlydsporet å kjøre til, fortjener musikken tross alt å få komme til sin rett. Musikken gjør liksom at man ser landskapet med nye øyne, enten det er i det vakre britiske landskapet eller det jeg pleier å kjøre gjennom her hjemme. Har du noen gode musikktips for høstens bilkjøring?

Leave a Reply

