Trenger man egentlig en bil?

Etter å ha kjørt rundt i Norge i ferien, så slår det meg hvor lite bil vi egentlig trenger. For bilferier er det helt nødvendig, selvsagt, jeg mener, for en tur vi har hatt. Men i hverdagslivet? Det har jeg begynt å undre meg litt over nå som vi har rullet rundt på Norges veier. Jeg måtte forresten kjøpe oss hengerfeste på http://hengerfester.no/ fordi jeg på impuls fant ut at jeg ville ha med meg en biltilhenger med sånn camping-utstyr på. En kombivogn. Det gjorde susen og ga meg masse god plass på ferieturen når jeg stoppet for overnatting. I løpet av bilturen forsøkte jeg å tenke meg til hvordan et liv uten bil kunne bli. Etterhvert fant jeg vel ut at jeg, som bruker bilen til opplevelser og følelsen av frihet, er helt avhengig av å ha en bil for å føle meg komplett. Men det er jo bare meg. Trenger du bil?
Blå folkevogn i skumringen.

Leave a Reply

