Alltid berett

Det er jo en usagt ting at alle vi nordmenn skal kunne fjellvettreglene 🙂 I alle fall de av oss som ferdes i fjellet en eller flere ganger i løpet av livet.

Jeg er ikke en av de som kan skryte på meg at jeg kan alle sammen.

Men en jeg husker er -Vær forberedt på uvær og kulde, selv på korte turer.

Den har jeg som en huskeregel uansett om jeg kjører eller går.  Og takket være det var jeg IKKE en av de som hadde byttet til sommerdekk før påskeferien i fjellet. Skulle jo egentlig bli i byen, men mor ringte å ville ha meg til middag på påskeaften ❤ Kunne ikke si nei da.

Jeg anser det å passe på at du har riktige dekk på bilen i forhold til føret som like viktig som å passe på at du er faktisk kan kjøre bil.

Jeg blir alltid redd hver gang jeg er at folk kjører rundt meg med slitte eller feile dekk på bilene sine.

Er du flik til å passe på at du alltid har riktig og godkjente “sko” på din bil?

 

Leave a Reply

