Bobler i glasset

Det er alltid moro i den tiden før jul og nyttårsaften.

Jeg gleder meg like mye hvert år. Det er så koselig med all julepynten, kakebaking og gave innpakking.

Men i år er det en litt spesiell gave jeg skal gi bort. En meget, eller nei TO meget  fine champagneglass til to veldig spesielle mennesker på en veldig viktig dag. 

På nyttårsaften er det nemlig 55 år siden mine besteforeldre giftet seg.

bry

Det er veeeeeldeig lenge det. Det heter smargdbryllup. Jeg synes det er så fine navn på de forskjellige bryllupsdagene.

Jeg vet at bestefar har fått laget et nydelig smykke til bestemor og to tilhørende øredobber i i hvitt gull med to grønne smaragder på.

smarag

Han er så søt, han sier: Det vil passe perfekt til kjæresten min sin vakre hals, med hennes hvite mye hår og vakre øyne med et hint av grønt inni.

Er det rart at de er mine forbilder til det meste her i livet. Kjærlighet er bare en av de tingene de har klart å oppnå på sin lange vei. Og på deres kommende bryllupsdag skal de skåle inn det nye året med nye glass i hånden 🙂

champ

Leave a Reply

