Besøk i Bergen

Denne uken har jeg vært på besøk hos familie i Bergen. Det var så lenge siden jeg hadde vært der, at det var på tide å ta seg en tur. Og så fikk jeg levert fra meg julegaver i samme slangen.

Bergen er en fantastisk flott by, og jeg stortrives her. Så hvorfor jeg ikke er her oftere, det skjønner jeg ikke 🙂 Og for de som ikke kjenner til Bergen : Bergen er en by og kommune i Hordaland fylke på Norges vestkyst, omgitt av de syv fjell, og ofte kalt Vestlandets hovedstad. Bergen ble grunnlagt av Olav Kyrre i 1070 med navnet Bjørgvin, som betyr «den grønne engen mellom fjellene»

En gang har jeg tenkt å ta topp-turene til alle syv fjell, men det får bli på sommeren en gang, ikke nå som det er så kaldt.

Det var litt kaos i huset, for siden de også selger byggevarer i Bergen, så var det full opp-pussing nå før jul. Vel, full og full, men de holdt på å skifte gulv i gangen og kjellerstuen nede. Det blir kjempefint, og jeg fikk lyst til å gjøre det samme hjemme. men får nok vente litt utpå nyåret før jeg begynner med et slikt prosjekt.

Nå skal jeg bare kose meg hjemme siste måneden før jul. Handle julegaver, pakke dem inn, pynte til advent og brenne masse stearinlys. (Noe vi nordmenn er viden kjent for, haha)

Til helgen er det første søndag i advent, så ha en kjempefin helg, folkens!

 

 

 

Leave a Reply

