Går og går men kommer aldri til døra

Åh, så deilig det var å endelig finne et sted med internett! Nå skal jeg gi dere en rask oppdatering på hva som skjer her ute. Vi kom oss til Bangkok med det Engelske paret, men der skilte vi veier – jeg bestemte meg for å besøke Kambodsja, Laos og Vietnam før jeg setter kursen vestover. Thailand likte jeg ikke i det hele tatt, i hvert fall ikke Phuket som vi kjørte forbi. Horder av ekle, fulle turister og gamle menn med unge thailandske jenter. Æsj, det var til å bli kvalm av. Bangkok var interessant, men også fullt av europeiske turister som føler seg altfor komfortabelt i et fremmed land. Ingen respekt for lokale skikker, ingen respekt for thailendere. Skammer meg nesten over å være europeisk! Kambodsja var kjempespennende, jeg har besøkt Angkor Wat og bodd to dager i en hytte i jungelen! Det var også mange turister i Kambodsja, men man følte seg fortsatt ganske langt borte fra omverdenen. Takk og Gud, det var det jeg trengte. Nå er jeg i Laos, i en bitteliten by som heter Pakse – her tror jeg ingen turister har vært før. Noensinne! Skjønner ikke hvordan de har fått internett til å fungere her! Det er tregt, men det funker! Prisene både her og i Kambodsja er så lave at det er vanskelig å tro det. Når du får en regning på 3-4 norske kroner etter å ha spist deg mett og drukket ferskpresset juice, er det vanskelig å fatte. Her skal jeg slappe av i et par dager og bade i elva før jeg setter ut mot Vietnam. Derfra tar jeg en buss tilbake til Bangkok og så videre til Burma. Det var internett overalt i Bangkok, så skriver inn veldig snart igjen!

