Uforutsette utgifter

pack

Ja, nå skulle jeg akkurat begynne å pakke ned litt klær og sånt samt se over hva jeg vil ha med meg ut på reisen, så fant jeg ut at jeg både mangler regnjakke og en skikkelig ryggsekk å ha alle sakene i! Det var jo enda bra at jeg begynte å pakke i forveien! Så da bestemte jeg meg med en gang for å gå for det lille lånet jeg tittet på sist. Det virker nesten for lett til å være sant, men så er det jo Norge vi bor i, her er vi så godt beskyttet at det egentlig aldri er noe å være redd for. Så da tok jeg opp et forbrukslån på dagen og bestilte meg alt jeg vil behøve pluss litt til. Bestilte meg likeså gjerne en ryggsekk, en regnjakke, noen shorts og gode sko jeg kan bruke. Det blir jo en del lange gåturer når jeg først er så langt hjemmefra.

Når jeg regnet på hvor mye jeg ville betale tilbake ble det en god del, men det er helt i orden – blir jo ikke sånn at jeg betaler dobbelt så mye som jeg lånte, ihvertfall! Så nå kan jeg fortsette å pakke! Skal prøve å ta med meg så lite ting som mulig, slik at jeg ikke binder meg opp mot hjemmet og blir nødt til å forlate min “comfort zone”, som de sier på engelsk. Dette blir moro!

Leave a Reply

