Planen er klar!

Nå har jeg hatt et par uker på å tenke skikkelig og rådføre meg med folk jeg kjenner som har reist mye. Jeg har tenkt og tenkt, kunne ikke bestemme meg. Men så kom en venninne på besøk og ga meg en ide som gikk rett i hjertet! Hun fortalt at hun og typen bestilte en enveis billett til Tyrkia, og reiste deretter på land med buss og tog gjennom hele Europa og hjem til Tønsberg. Altså kastet de seg ut i verden og bevegde seg sakte men sikkert hjemover. Det var jo det kuleste jeg noen gang har hørt!

Så da tok jeg meg sammen og bestilte en enveis billett samme kveld (i går). Vet dere hvor jeg skal? Til Kuala Lumpur! Altså Malaysia! Jeg lander i Kuala Lumpur og baner meg deretter vei igjennom massevis av land på veien hjem.

cambodia

Nå vet jeg ikke om jeg klarer å komme meg igjennom land som Pakistan og Iran, men etter det jeg har lest på nettet skal det ikke være så vanskelig. I verste fall får jeg sette meg på et fly i India og dra hjem derfra. Men i første omgang blir det Singapore, Thailand, Kambodsja, Vietnam, Laos, Burma og Bangladesh. Kjempebillige land og veldig snill lokalbefolkning. Litt over to måneder til jeg drar! Jippii!

Leave a Reply

