Skrive og få betalt?

Ok, i dag fikk jeg plutselig en epost fra en lokal avis som var villige til å betale for artikler som jeg skriver på reisen! Det var jo skikkelig uventet, men det kan være skikkelig moro! Jeg fant jo ut av jeg har blitt veldig glad i å skrive og kunne tenkt meg å bli bedre på det. Kanskje jeg burde lese noen bøker for å få språket på rett kjør?

I hvert fall, avisen ville ikke si noe om betaling og sånt men sa at jeg gjerne får sende over en liten artikkel på 500 ord om en av mine tidligere reiser. Men jeg har jo nesten ikke vært noe sted i verden – så flaut! Skal sette meg ned og skrive litt om da jeg var i en liten landsby i Spania og hjalp en familievenn med å pusse opp huset sitt. Den lille byen het Sella og er egentlig min mest eksotiske destinasjon hittil. Hadde jo vært helt rått å kunne tjene litt penger på reisen? En gammel kollega av meg reiste til Vladivostok i Russland med kjæresten sin som var russisk, så tok han masse bilder og fikk mange tusen kroner av Bergens Tidende for å skrive en artikkel om opplevelsen. Nå klør det nesten i hendene, så jeg får sette i gang! Her er Sella, forresten;

sella

Leave a Reply

