Debet – Kreditt

Som dere husker så tok jeg opp et lite forbrukslån for å reise jorden rundt på et halvår. Jeg tok jo ikke opp lånet, fikk det bare forhåndsgodkjent. Nå har jeg fått mange tusen kroner av foreldrene mine i julegave – de ville forsikre seg om at jeg hadde nok penger til turen, ser du! Så det jeg har tenkt på er om det kanskje er lurt å ikke ta opp et såpass stort lån og heller gå for et minilån?

For eksempel fant jeg www.folkia.no som gir ut smslån og andre smålån etter behov. Kanskje jeg kan gjøre om turen til en budsjettvariant med bare landbasert transport og sånt? Har jo ikke noen klar plan foran meg, så det er lett å gjøre litt om på ting. Sist jeg tok opp et sånt lite lån tok jeg 15000kr ut og måtte betale tilbake et par tusenlapper ekstra. Det er jo ikke farlig i det hele tatt. Hva med en tur med tog og buss fra Norge til Thailand? Gjennom Øst-Europa og Tyrkia, Iran og India og sånt? Det hadde jo vært noe å fortelle om!

One thought on “Debet – Kreditt

  1. Pingback: Uforutsette utgifter | Anne-Marie

Leave a Reply

