Bilen er i gang!

bollerDa har jeg fått på plass alle delene jeg bestilte! Ikke jeg selv da selvsagt, mekanikeren kom og hjalp meg. Ok da, han gjorde all jobben og jeg sto og så på. Han fikk en liten julegave av meg – en kopp kaffe og hjemmelagde boller han kunne ta med seg hjem til familien. Han skrev også en liste over ting jeg burde kjøpe til bilen som ofte måtte skiftes.

Bremseskiven var visst kjempeviktig. Bremseskriver sitter fast på hjulene og klemmer til når du trykker inn bremsen. Når de blir slitte fungerer bremsen dårlig. Hadde jeg visst at bremsene blir slitte hadde jeg byttet skiver hver måned! Jeg som bremser så fort jeg får en dårlig følelse i trafikken! Så da har jeg bestilt fra samme sted igjen og sørget for at jeg ikke får problemer med bilen på minst et år. Nå er det bare ti dager igjen til jul og jeg har noen lange kjøreturer foran meg. Masse folk jeg må besøke og mange steder jeg må rekke å være før julaften banker på døren.

One thought on “Bilen er i gang!

  1. Pingback: Anne-Marie, bilmekanikeren! | Anne-Marie

Leave a Reply

